1- Az da olsa sakal bırakmanın lâzım geldiği anlatılıyor. Bu doğru mudur?
Yanlıştır. Ya sünnete uygun bırakılır, veyâ bırakılmaz. Hanefî fıkh kitâblarının temellerinden olan İbni Âbidînde, sakal mevzûu anlatılırken buyuruluyor ki, (Sünnete uygun şekli dudaktan veyâ çeneden itibâren bir tutam olması gerekir. Daha uzun veyâ kısa olması sünneti değiştirmekdir). Orada yine şu ifâde geçiyor, (Bir müslümân bulunduğu yöre itibâriyle şartlar müsâid değil ise, böyle durumda çoluğunun çocuğunun nafakasını temîn etmek, din-i islâma hizmet edebilmek ve İslâmiyyetle alay ettirmemek için sakalını tıraş edebilir, [kazıyabilir] günâh olmaz). Biz, fıkh kitâblarında, Ehl-i sünnet âlimlerinin bildirdiğine tâbiyiz. 2- Hüccet-ül-islâm ilmihâlinde, eve sol ayakla girip, sağ ayakla çıkılacağı yazıyor. Bu konuda bilgi alabilir miyiz?
Hüccet-ül-islâm ilmihâli, (İslâm Ahâkı) kitâbının içerisinde, üçüncü kitâb olarak konmuştur. Daha önce Hüseyin Hilmi efendi “rahmetullahi teâlâ aleyh”, onu müstakil olarak yayınlamışlardı. O Hüccet-ül-islâm ilmihâli kısmında yine bu böyle zikrediliyor. Çünkü kitâbın orjinalinde Süleymân bin Cezâ hazretleri o kavli almış. Onun kavline müdâhale edilmez. Hüseyin Hilmi efendi “rahmetullahi teâlâ aleyh” öbür kitâblarda bildirilen kavli esas almıştır. Yanî câmi'ye girer gibi, sağ ayakla girer, sol ayakla çıkarız. Ev de aynı mescid hükmünde olduğu için, sol ayakla çıkar, ama önce sağ ayakkabıyı gireriz. 3- Kelime-i şehâdetin doğru olarak okunuşu nasıldır?
(Eşhedü en lâilâhe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve Resûlüh). 4- Tecvîdle okumazsak manâ bozulur mu?
Tecvîd ilminin içerisinde iki husûs var. Bu iki temelin dışındaki tecvîd kâideleri yerine getirilmez ise, manâya tesiri olmaz. İki husûsun birisi harflerin çıkış yerleridir. Buna mahrec deniyor. Bir de harf-i med deniyor. Med, uzatmak demektir. Bir elif miktarı çekilmezse manâ bozuluyor. Med-i tabii bir elif miktarı çekilmez ise, manâya tesir eder. 5- Tuğçe ismi uygun mudur?
Anlam itibâriyle anormal bir anlamı yoksa, câizdir. Ezvâc-i tâhirâtdan bir isim konmuş olsa, bu isimler sebebiyle bu çocuk şefâate kavuşacak. Böyle isimlerden evlâdlarımızı niye mahrum ediyoruz ki?
Sakal Bırakmak-Tuğçe isimi
Yayınlanma :
24.11.2011 13:30
Güncelleme
: 24.11.2011 13:30