1- Arafâtda kalma süresi ne kadardır?
Zilhiccenin sekizinci günü akşam üstü çıkılıyor. Arefe günü, [Zilhiccenin dokuzuncu günü] öğle ile ikindi orada kalınıyor. Akşam namâzından itibâren Müzdelifeye naklediliyor. Ama bir sâat bile kalmak kâfidir. Farzı kurtarabilmek için en asgarîsi bir miktardır, [uyuyarak bile oradan geçilse] yine kurtarır. Ama belli zamân dilimi beklenmediği için sadaka, kurban gibi çeşitli cezâlar tahakkuk eder. Bunlar da zaten detaylı kitâplarda anlatılıyor.
2- Hakîkat Kitâbevinden başka, Ehl-i sünnet itikâdını anlatanlar var mı?
Hakîkat Kitâbevinin kuruluş maksadı, Ehl-i sünnet âlimlerinin kitâplarını Allahü teâlânın kullarına ulaştırmaktır. Onun için Hakîkat Kitâbevi, Ehl-i sünnet âlimlerinin kitâplarından başka hiçbir kitâp basmaz ve yayınlamaz. Şu anda, Hakîkat Kitâbevi gibi bir kitâbevi yeryüzünde yok. Nakli esâs almıştır, kaynakları gösterilmiştir. Diğer yayınevlerinden bazılarında, Ehl-i sünnet âlimlerinin kitâplarından yayınlayanlar olabiliyor. Yok değil. Meselâ, iki tane Ehl-i sünnet âlimlerinin kitâplarından yayınlarken, diğer yandan sekiz-on tane mezhebsizin kitâbı yayınlanıyor, çalgılı ilâhi kasetleri satılıyor. Ama Hakîkat Kitâbevi öyle değildir. Hakîkat Kitâbevi, sırf Ehl-i sünnet âlimlerinin kitâplarını dünyâya yaymak için kurulmuştur. Hiç tavîz vermemiştir ve bu şekilde de yaymaya devâm ediyor.
3- Hayzlı kadının mezârlığa gitmesi veyâ türbeyi ziyâret etmesi câiz midir?
Gitmesine izin verilmiştir de, ne okuyacak? Kelime-i tevhîd, salevât-ı şerîfe okuyup, götürür onları hediye eder. O zâtı vesîle ederek duâ eder. Câizdir.
4- Karı koca beraber hacca gidince, ikisi de ayrı ayrı mı kurban keser?
Tabiî, netice itibâriyle Türkiyeden gidenler hacc-ı temettü'ye niyet ederler. İkisi için de, hac için şükür kurbanı kesmek vâcibdir.
5- Yatsı namâzlarından sonra şükür secdesi yapıyorum. Mahzuru olur mu?
Bunu belli namâz vakti arkasına yapmayı âdet hâline getirmek bid'atdir. Belli vakitlerde şükür secdesi yapılabilir, onun mahzuru yok.
Bişr-i Hâfî “rahmetullahi teâlâ aleyh” buyuruyorlar ki: Kâmil olan Allah yolcusu ile sohbet etmek, Kur'ân-ı kerîm okuyan ile sohbet etmekten daha sevimlidir.